E-İmza veya M-İmza İle Sorunsuz Giriş

Bilindiği gibi Google Chrome; 1 Eylül 2015, Opera; 7 Aralık 2015 tarihli son güncellemeleri ile, Java yan uygulamaları/appletleri desteklenmeme kararı almış, Java tabanlı tüm uygulamalara tarayıcıda yasak getirmiştir. Dolayısı ile Chrome ve Opera tarayıcısı kullanıp ta, güncelleme alan kullanıcılar, E-İmzayı çalıştıramamaktadır.

Bu sebeple, giriş işlemlerinde sorun yaşanmaması için;


  • Mobil İmza ile tüm tarayıcılardan sorunsuz giriş yapabilirsiniz.
  • E-imza ile giriş yapamayan kullanıcılar, Mozilla Firefox, Internet Explorer (11 ve üstü), Yandex veya Maxthon tarayıcıları kullanabilirler.
  • Yukarıda belirtilen tarayıcılar kullanılarak, e-imza ile giriş yapılamadığı takdirde, kullanıcıların bilgisayarında kurulu olan tüm javaları silip;
    işletim sistemi Windows XP olan kullanıcıların, Programlarsekmesinde bulunanan Java Yüklemesi (Windows XP için) isimli dosyayı indirip,
    işletim sistemi Windows 7 ve üzeri olan kullanıcıların,Programlarsekmesinde bulunanan Java Yüklemesi (Windows7 ve üstü) isimli dosyayı indirip, java yüklemeleri yapmaları tavsiye olunur.
  • Mozzilla Firefox'un son sürümü ile giriş yapılabilir. Giriş işlemlerinde sorun yaşamamanız için; yan uygulamar'ı etkinleştirip, gelen sayfada 'Ayrıcalık tanı' butonu tıklanarak, giriş yapılabilir.

Nasıl
Kullanırım?

Vatandaş Portal'ı kullanmak için sadece 3 adıma ihtiyacınız var...
Daha fazla bilgi için tıklayınız

1

e-Devlet Şifresi
e-İmza, m-İmza

e-Devlet şifresi, elektronik imza veya mobil imza seçeneklerinden her hangi biri edinilmelidir.

2

Farklı Giriş Seçenekleri

Vatandaşlar, e-Devlet şifresi'ni kullanarak e-Devlet kapısı aracılığıyla, e-imza veya m-imza ile direkt giriş yapabilirler.

3

E-Dava / Dosya Sorgulama

Vatandaşlar e-imza veya m-imza ile girişlerde tüm işleri, e-Devlet şifresi ile girişlerde E-dava işlemleri hariç tüm işlemlerini gerçekleştirebilirler.